Magamról

2012-ben végeztem el a Vendéglátó szakmenedzser szakot, majd 2022-ben diplomáztam az Eötvös Loránd Tudományegyetem Munkaügyi igazgatási szakán. 2008-ban csöppentem bele a vendéglátás világába, egy kávézóban indult a pályafutásom. Élveztem, hogy emberek között mozgok egész nap, hogy egy mosoly mennyi mindenre képes. Tanulni, fejlődni akartam, tudtam azt, hogy ez az én utam. Így kerültem be az első Fine dining étterembe az Aranyszarvasba, ami a vendéglátásnak egy teljesen más oldala. Az ott dolgozó emberek szenvedéllyel végezték a munkájukat, óriási alázattal a szakma iránt. Hogy is lehet valamit úgy csinálni, hogy ezek hiányoznak?

A hosszú évek alatt számos hazai étteremben, bisztróban és 5 csillagos szállodában megfordultam, mint például Mák bistro, Laci!Konyha, Aria Hotel, végigjárva a ranglétrákat, rengeteg tudást és tapasztalatot szerezve. Hosszabb időszakot töltöttem el az Aston cateringnél, számos rendezvényen, esküvőn vettem részt. Emellett kezdtem el szakmai tanácsadóként, üzletvezető mentorálóként tevékenykedni.

Görögország egyik legjobb szállodakomplexumában, a The Westin Resort, Costa Navarino-ban töltöttem el egy rövidebb időt. Érdekes volt azt látni, hogy mennyire mást jelent ott a minőség és mennyire lazább a rendszer. Nagyon hiányoltam azt a professzionalizmust  amit itthon tanultam, úgy éreztem, hogy sokkal jobbat is lehetne adni a vendégeknek. Hiányzott az alázat és az elhivatottság az ott dolgozó emberekből.

Angliában, a Domino’s Pizza-ban eltöltött hosszabb idő alatt, az ellenkezőjét tapasztaltam. Egy zárt rendszer, kötött szabályokkal, elvárásokkal. Vezetőként nagyon sok belső szabálynak kellett megfelelni és magas szintű minőséget nyújtani, mindezt a lehető leggazdaságosabb módon. 
Dolgoztam pultosként, felszolgálóként, üzletvezető helyettesként, üzletvezetőként és vállalkozóként is. Átlátom minden pozícióban dolgozó és tevékenykedő ember nehézségét, a rendszert, ahogy működik, a hiányosságokat, erősségeket, küzdelmeket. Szeretnék segíteni azoknak, akik fejlődni, akarnak, akiknek fontosak a vendégei, az alkalmazottai, akiknek fontos a minőség. Mindezt úgy, hogy ebben a gazdasági helyzetben is képesek legyenek talpon maradni, megújulni vagy bekerülni ebbe a világba.

Időközben más szakterületek is érdekelni kezdtek. Ilyen volt a munkavédelem, amely számomra személyes üggyé is vált. Közelről láttam azt, hogy milyen egy munkabaleset után újrakezdeni, felállni és felépíteni valami teljesen újat, úgy, hogy a megfelelő munkavédelmi intézkedésekkel megelőzhető lett volna a baleset. Az elmúlt időszakban azon dolgoztam, hogy Ügyfeleim részére minél könnyebben, érthetőbben és gyorsabban elkészítsem a szükséges dokumentumokat és felépítsük együtt a legbiztonságosabb munkakörülményeket.